شعر عاشقانه

شعر و عکس عاشقانه عشقستان دوبیتی تک بیتی زیبا قصیده رباعی

شعر عاشقانه

شعر و عکس عاشقانه عشقستان دوبیتی تک بیتی زیبا قصیده رباعی

عشق


به ما دروغ می گفتند:
دردها را بزرگ که شوید فراموش می کنید.
درست این است:
زندگی، آنقدر درد دارد که از درد نو،درد کهنه فراموش می شود. 

*************************** 
عشق کلمه ایست که بار ها شنیده می شود ولی شناخته نمی شود.
عشق صداییست که هیچ گاه به گوش نمی رسد ولی گوش را کر می کند.
عشق نغمه ی بلبلیست که تا سحر می خواند ولی تمام نمی شود.
عشق رنگیست از هزاران رنگ اما بی رنگ است.
عشق نواییست پر شکوه اما جلالی ندارد.
عشق شروعیست از تمام پایان ها اما بی پایان است.
عشق نسیمیست از بهار اما خزان از آن می تراود.
عشق کوششیست از تمام وجود هستی اما بی نتیجه.
عشق کلمه ایست بی معنی ولی هزاران معنی دارد.
عشق.........
عشق 10 عنصر است اما عنصر آخر آن تمام معنی را می رساند ولی معنی آن گفتنی نیست 

********************************** 

امشب به قصه ی من گوش میکنی 

فردا مرا چو قصه فراموش میکنی

جملات آموزنده


 دل تاری است که وقتی بشکند بهتر می نوازد

 غرور از فرشته شیطان ، و تواضع از خاک ، انسان می سازد 

 حقیقت رنگ کردن مردم عینکی شدن خود است  

زنی که جواهر است از جواهرات برای خویش بت نمی سازد  

کودکان خوبند اگر خلاف کردند بزرگترها را ادب کنید  

ارزانترین و زیباترین آرایش صورت لبخند است  

در میدان عشق قاتل و مقتول محبوب یکدیگرند

جملات مشاهیر پیرامون عشق

 

عشق واقعی نیازی به توصیف ندارد.  "مونژلان"

وقتی که موضوع عشق در کار است پای عقل می لنگد.  "مترلینگ"

وقتی عشق می آید کسی نمی بیند, اما وقتی می رود همه می بینند.   "دوسیون"

عشق اصل همه چیز, دلیل همه چیز و خاتمه همه چیز است.  "لاکوردپ"

عشق گوهری است گرانبها اگر با عفت توام باشد.  "تولستوی"

شکسپیر 2

 

ویلیام شکسپیر میگه : زمانی که فکر می کنی تو 7 تا آسمون 1 ستاره هم نداری یکی یه گوشه دنیا هست که واسه دیدنت لحظه شماری می کنه...

شکسپیر

 

شکسپیر میگه: 

مهم نیست که برای کسی که دوست داری غرورت رو از دست بدی ولی این یک فاجعه هست که برای غرورت کسی رو که دوست داری از دست بدی. 

دوستان کلیک روی تبلیغات فراموش نشه

یک دوبیتی فوق العاده و یک شعر عاشقانه از فاضل نظری

 

نه اینکه فکر کنی مرهم احتیاج نداشت

                       که زخم های دل خون من علاج نداشت

                                             تو سبز ماندی و من برگ برگ خشکیدم

                                                               که داغ سینه ی من را درخت کاج نداشت   

********************** 

آئین عشق بازی دنیا عوض شده است

 یوسف عوض شده است ، زلیخا عوض شده است

 سر همچنان به سجده فرو برده ام ولی

 در عشق سالهاست که فتوا عوض شده است

 خو کن به قایقت که به ساحل نمی رسیم

  خو کن که جای ساحل و دریا عوض شده است

 آن با وفا کبوتر جلدی که پر کشید

  اکنون به خانه آمده اما عوض شده است

 حق داشتی مرا نشناسی ، به هر طریق

 من همچنان همانم و دنیا عوض شده است  

                                                           دوستان عزیز کلیک روی تبلیغات فراموش نشه

 

دوبیتی عاشقانه

 

در مذهب عاشقان قرار دگر است

وین باده ناب را خمار دگر است

هر علم که در مدرسه حاصل گردد

کار دگر است و عشق کار دگر است  

***

در بستر بی رحمی و خون زاده شدم

از اول عمر با جنون زاده شدم

خاکستریم .دست خودم نیست عزیز

ققنوسم از آتش درون زاده شدم   

***

دلبرم اندر خیالم خود نمایی میکند

در فراقش ای دل من بینوایی میکند

او برفت و پشت پا زد بر دل و دنیای من

کار دل را بین که بهرش بیقراری میکند   

 دوستان کلیک روی تبلیغات پایین فراموش نشه

 

دوبیتی های فوق العاده زیبا و عاشقانه

 

 جز من اگر عاشق و شیداست بگو
ور میل دلت به جانب ماست بگو
گر هیچ مرا در دل تو جاست بگو
گر هست بگو نیست بگو راست بگو

*******************  

پیوسته دلم پر به هوای تو زند
جان در تن من ، نفس برای تو زند
گر بر سر خاک من گیاهی روید
از هر برگی بوی وفای تو زند
 

*******************   

اگر در خواب می دیدم غم و روز جدایی را
به دل هرگز نمی دادم خیال آشنایی را
جدایی تا نیفتد ، دوست قدر دوست کی ، داند
شکسته استخوان داند ، بهای  مومیایی را
  

 

 

دوستان عزیز کلیک روی تبلیغات  بالا فراموش نشه