شعر عاشقانه

شعر و عکس عاشقانه عشقستان دوبیتی تک بیتی زیبا قصیده رباعی

شعر عاشقانه

شعر و عکس عاشقانه عشقستان دوبیتی تک بیتی زیبا قصیده رباعی

بخواب دیدم خود را


تا آب شدم سراب دیدم خود را

                                       دریا چو شدم  حباب دیدم خود را

آگاه شدم غفلت خود را دیدم

                                       بیدار  شدم  بخواب دیدم  خود را

یکی دیگر از شاهکارهای فاضل نظری


به خدا حافظی تلخ تو سوگند نشد
که تو رفتی ودلم ثانیه ای بند نشد
لب تو میوه ممنوع ولی لبهایم
هر چه از طعم لب سرخ تو دل کند نشد
با چراغی همه جا گشتم وگشتم در شهر
هیچ کس هیچ کس اینجا به تو مانند نشد
هر کسی در دل من جای خودش را دارد
جانشین تو در این سینه خداوند نشد
خواستند از تو بگویند شبی شاعرها
عاقبت با قلم شرم نوشتند:نشد!

دوبیتی دوبیتی و دو بیتی


شبی تا صبح تنها گریه کردم

تمام سوز دل را گریه کردم
سوار موج دریا بودی ای ماه!

کنارت روی شنها گریه کردم

گل ما ,اعتقاد عشق این است

بهار تو بهار اخرین است
دلی که خالی از مهر تو باشد
حسابش با کرام الکاتبین است

ای کاش محبت اثری داشته باشد

معشوقه ز عاشق خبری داشته باشد
کو خنجر تیزی که شکافد جگرم را
از بحر رفیقی  که صفت داشته باشد


تا کور شود هر آنکه نتواند دید


از طعنه جاهلان نخواهم ترسید
بر خنده این زمانه خواهم خندید
من بر سر عشق پاک خود میمانم
تا کور شود هر آنکه نتواند دید

پشیمان


اشتباهی که همه عمر پشیمانم از آن
اعتمادی است که بر مردم دنیا کردم
پیش از این مردم دنیا دلشان درد نداشت
خودمانیم , زمین این همه نامرد نداشت

معروفترین و محبوب ترین جملات دکتر شریعتی


چه قدر نشنیدن ها و نشناختن ها و نفهمیدنها که به این مردم آسایش و خوشبختی بخشیده است!!!

هر لحظه حرفی در ما زاده می‏شود هر لحظه دردی سر بر می‏دارد و هر لحظه نیازی از اعماق مجهول روح پنهان و رنجور ما جوش می‏کند این ها بر سینه می‏ریزند و راه فراری نمی‏یابند مگر این قفس کوچک استخوانی گنجایش‏اش چه اندازه است؟
بیایید سالهای زنده بودن را دربیداری بگذرانیم ،چون سالهای زیادی را به اجبار باید خفت